Ennek nem fog örülni Elon Musk: szabadesésben a Tesla

A Tesla regisztrációk és globális eladások az első negyedévben drasztikus visszaesést mutattak.

A Spark Alliance azért jött létre, hogy kiszorítsa a Teslát Európából.
Négy nagy elektromos szolgáltató, az Ionity, a Fastned, az Atlante és az Electra áprilisban összeállt, és létrehozta a Spark Alliance nevű együttműködést, nem titkoltan azzal a céllal, hogy versenybe szálljanak és kiszorítsák a Tesla töltőállomásait az európai piacról. A négy cég együttműködésében 25 országban 1700 töltőállomáson összesen 11 ezer töltőpontot üzemeltet.
Bár világviszonylatban még így is Elon Musk Teslája mögött kullognak, amelynek 65 ezer töltőpontja van, hamar valós alternatívaként szolgálhatnak az európai kontinensen.
A szolgáltatók azért is kényszerültek összeállni, mert Európában még mindig bonyolultan működik az elektromos autók nyilvános töltésének rendszere. Eddig a Tesla Supercharger-hálózata volt az egyetlen egységes hálózat, ami a legtöbb helyen elérhető volt, ezért az emberek többsége azt részesítette előnyben, mostantól viszont a Spark Alliance is egy egységes alternatívát fog tudni kínálni.
Ezt is ajánljuk a témában
A Tesla regisztrációk és globális eladások az első negyedévben drasztikus visszaesést mutattak.
A szövetség szerint a legnagyobb előnye az együttműködésnek, hogy a felhasználók ezentúl bármelyik tagtársaság applikációjával hozzáférhetnek az összes partner töltőihez – külön regisztráció vagy újabb applikáció letöltése nélkül.
Az árakat egyelőre nem egységesítik, és kedvezményeket sem adnak az új szövetség tagjai, de a töltési élmény jóval egyszerűbb lesz ezentúl, ami már önmagában versenyképesebbé teszi a négy vállalatot.
Ezt is ajánljuk a témában
Az amerikai elnök jelezte: a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója előbb-utóbb visszatér majd saját cégeihez.
Nyitókép: CHARLY TRIBALLEAU / AFP